انجمن خودگردان الکترونیکی برنامه و بین المللی خود را نشان می دهد


دوحه، قطر (25 آوریل 2024): مجمع خودمختار تحرک الکترونیکی (AEMOB) که تحت حمایت اعلیحضرت جاسم سیف احمد السلیطی، وزیر حمل و نقل و توسط شریک استراتژیک آن، وزارت حمل و نقل (MOT) دولت قطر برگزار شد، خود را فاش کرد. برنامه نهایی و ترکیب سخنرانان در نشست خبری که روز دوشنبه 22 آوریل در این وزارتخانه برگزار شد.

فهرست حامیان این رویداد در حال حاضر شامل بیش از 20 حامی و شریک برجسته از جمله شرکت مواسلت (کاروا)، شریک حمل و نقل مجمع، شرکت راه آهن قطر (ریل) و شرکت مایکروسافت به عنوان حامیان طلایی، گروه الجیده و قطر فری است. Zones Authority به عنوان حامی نقره‌ای عمل کرد، در حالی که Al Abdul Ghani Motors، QTerminals، Uber و DHL همراه با تعدادی از سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها که بخش‌های دولتی و خصوصی را نمایندگی می‌کنند، حامیان مالی برنز این رویداد شدند.

این انجمن بیش از 40 سخنران از 20 کشور در سراسر جهان از جمله سیاستمداران، نمایندگان دولت، دانشگاهیان، کارشناسان صنعت، مهندسان، مشاوران و رهبران برجسته را برای ارائه دیدگاه‌ها و ایده‌های خود و تبادل تجربیات در مورد تعدادی از موضوعات مهم در این زمینه جذب می‌کند. حمل و نقل الکتریکی و تحرک بدون سرنشین در طول رویدادهای انجمن. این به شرکت کنندگان فرصتی منحصر به فرد می دهد تا از تجربیات و دانش خود بهره مند شوند.

این انجمن شامل نکات کلیدی، ارائه ها و بحث های میزگرد با پانلی از کارشناسان و همچنین نمایشگاهی همراه خواهد بود که نوآوری های شرکت های بین المللی و منطقه ای فعال در این زمینه را برجسته می کند و این انجمن را به یک پلت فرم یک مرحله ای برای گفتگو و تبادل اطلاعات تبدیل می کند. بینش‌هایی در مورد پتانسیل فناوری‌های خودمختار و اکوسیستم‌های تحرک الکترونیکی و تأثیر آنها بر جامعه جهانی از منظر فناوری، تحقیق و سیاست.

به همین مناسبت، مهندس سرپرست معاونت حمل و نقل زمینی حمد عیسی عبدالله گفت: «جهان با یک نقطه عطف حیاتی در رفع نیاز فوری به راه‌حل‌های حمل‌ونقل پایدار مواجه است. وسایل نقلیه الکترونیکی خودران یکی از جایگزین های امیدوارکننده در این زمینه است. آنها نشان دهنده یک تغییر پارادایم و یک روند متحول کننده در زمینه حمل و نقل هستند، زیرا آینده وسایل نقلیه الکترونیکی با تلاش های جهانی برای توسعه پایدار همسو می شود، زیرا می توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری انرژی و ارائه راه حل های نوآورانه تحرک کمک کنند، چیزی که به طور قابل توجهی کمک می کند. به تغییرات آب و هوایی”.

https://www.youtube.com/watch?v=sfBqe8RDA4g

وی افزود، مطابق با این روند جهانی، قطر راه طولانی را در اجرای استراتژی خود برای انتقال تدریجی و گسترش استفاده از وسایل نقلیه الکترونیکی پیموده است. وی گفت: بیش از 70 درصد از ناوگان اتوبوسرانی عمومی به برق تبدیل شده اند و برنامه این است که تا سال 2030 به تدریج این درصد به 100 درصد افزایش یابد.

«برگزاری این رویداد توسط MOT با هدف ایجاد بستری ایده‌آل برای ملاقات با رهبران کلیدی صنعت، سیاست‌گذاران، مقامات ارشد، کارشناسان، سخنرانان و همچنین نمایندگانی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و ذینفعان بین‌المللی برای ارتقای دانش است. به اشتراک گذاری تجربیات، کشف فرصت های همکاری و ارائه توصیه هایی در مورد آینده واقعی و عملی خودروهای الکتریکی و خودران.

به همین مناسبت، آقای احمد حسن العبایدلی، مدیر عامل مواسلت (کاروه) گفت: ما مفتخریم که شریک رسمی حمل و نقل این رویداد سطح بالا هستیم. در Mowasalat (Karwa)، راه‌حل‌هایی برای تحرک الکتریکی و پایدار همیشه در خط مقدم تلاش‌های ما قرار دارد، جایی که موضوع حمل‌ونقل الکتریکی خودران موضوعی در آینده است که باید به نفع کل منطقه مورد توجه قرار گیرد. ما مشتاقانه منتظر شرکت در بحث ها و به اشتراک گذاری دانش با بسیاری از کارشناسان در این زمینه در طول انجمن هستیم. برای ما افتخار بزرگی است که در این رویداد که بستری برای توسعه مفاهیم حمل‌ونقل پایدار تحت نظارت وزارت حمل‌ونقل محسوب می‌شود، مشارکت کنیم.»

به نوبه خود، آقای عبدالله علی المولوی، مدیر ارتباطات و روابط عمومی قطر ریل، گفت: ما خوشحالیم که به عنوان حامی طلایی در اولین مجمع بین المللی حرکت الکترونیکی خودمختار که توسط وزارت حمل و نقل و سازماندهی شده است، شرکت می کنیم. توسط Just us & Otto تحت حمایت J.E. جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل و نقل.

وی افزود: «شرکت ما در مجمع خودمختار تحرک الکترونیکی به ما این فرصت را می‌دهد تا ابتکارات و مشارکت‌های قطر ریل در حمل و نقل پایدار را از طریق شبکه‌های مترو دوحه و تراموا Lusail به نمایش بگذاریم. علاوه بر این، به ما این امکان را می دهد که رویه های پایدار برجسته شرکت را در پروژه های مختلف آن برجسته کنیم.

المولوی از تلاش های خستگی ناپذیر و تلاش های مجدانه وزارت حمل و نقل برای ارائه راه حل های پایدار حمل و نقل عمومی در قطر و حمایت و حمایت از همه ابتکارات مثبت در این زمینه قدردانی کرد.

وی همچنین از تلاش تیم Just us & Otto Company در سازماندهی این رویداد پیشگامانه که بستری پیشرو برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، ایده ها و بحث های غنی در مورد آخرین به روز رسانی ها در زمینه حمل و نقل پایدار است، قدردانی کرد.

احمد الانصاری، عضو کمیته اجرایی انجمن AEMOB، طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی، گفت: “ما بسیار خرسندیم که برنامه نهایی و ترکیب سخنرانان را برای مجمع AEMOB که رویداد افتتاحیه خواهد بود، ارائه کنیم. این یک پلتفرم جامع برای کارشناسان و رهبران صنعت خواهد بود تا در مورد حمل و نقل الکترونیکی بدون سرنشین و اینکه چگونه این فناوری‌ها می‌توانند در محیط‌های واقعی زندگی کنند، چه در دوحه و چه در سایر نقاط جهان، بحث کنند. ما مشتاقانه منتظر پذیرایی از سخنرانان و شرکت کنندگان محترم در دوحه هستیم.



دیدگاهتان را بنویسید